08 septembrie 2010

Scurte
   Sîmbătă, 11 septembrie, directorii din judeţul Bacău trebuie să fie prezenţi în şcoli pentru a primi vizita inspectorilor care vor veni să verifice stadiul de pregătire a instituţiilor pentru noul an şcolar. Şi…, şi cu banii luaţi! Pariez pentru o prezenţă de peste 90%!


   O profesoară proaspăt pensionată după peste 30 de ani de vechime în aceeaşi şcoală: 1200 de lei pensia lunară! A fost ani buni directoare, a lucrat ore suplimentare, a făcut zilnic o navetă de 15 km dus-întors... Un debutant în învăţămîntul german nu pleacă acasă fără 2000. Euro. Dar, în mintea băsescului, Germania este şi ea în criză! Care minte?!



   „...ceea ce a fost imaginat a devenit dovadă!” Lucian Boia, Tinereţe fără bătrâneţe..., pag. 18. Însuşi fundamentul credinţei condensat într-o frază. Simplul fapt de a crede în existenţa a ceva este dovada acelei existenţe.


   Şi iarăşi apud Boia: cerîndu-i lui Jupiter, prin intermediul nimfei Aurora, viaţă eternă, prinţul Tithon a căpătat ce a vrut. O bătrîneţe fără de sfîrşit! Ce ironie!

2 comentarii:

Gabriela spunea...

Eu chiar imi vreau tara inapoi. Vreau ca cei needucati sa stea acolo unde le e locul si sa nu mai incerce sa ne invete cum sa traim. Vreau ca legile si regulamentele si regulile (asa cum sunt ele) sa fie respectate. Vreau!

Gabriela spunea...

Mi-am adus aminte de niste tineri de 18 ani care mi-au declarat ca ei nu-l voteaza pe Mircea Geoana pentru ca este comunist. Si legat de asta mi-am amintit ca Ceausescu ne facea program si in zilele libere. Oare acum nu este la fel? Sambata este zi libera si directorii trebuie sa mearga la scoala (oare la ora 8.00?) si sa astepte vizita unui inspector care si el este in ziua lui libera. Halal regim democratic unde drepturile constitutionale sunt doar pe hartie.