27 octombrie 2010

Astăzi dimineață, la ora 8, i-am scris o scrisoare electronică deputatului meu, ministrul Valerian Vreme. O public de abia acum deoarece motivele care m-au îndemnat la acest gest sînt de domeniul trecutului. Cît despre viitor, nu știu ce ne poate rezerva... Restul e doar amintire!

Dragă Valerian Vreme,

Azi se scrie istorie. Se scrie în fiecare zi, dar azi este o zi mai aparte! Te rog să primești cîteva idei pe care ți le împărtășesc cu acea sinceritate care nu poate izvorî decît din prietenie:

1) În toamna anului 2008 ai fost ales deputat pentru că NOI AM PARTICIPAT LA VOT. Dacă ne abțineam, dacă rămîneam acasă, dacă am fi fost indiferenți, altul era rezultatul!
2) Atunci cînd tu spui că îți pasă cu adevărat de țară și de poporul nostru, eu te cred! Dar NU POT SĂ-I CRED ÎN RUPTUL CAPULUI PE Traian Băsescu, pe Elena Udrea, pe Emil Boc, pe Adriean Videanu, pe Radu Berceanu, Popoviciu și pe PREA MULȚI ALȚII CA EI, atunci cînd își acoperă prostia și ticăloșia cu vorbe "patriotice".
3) Disciplina de partid NU ESTE O SCUZĂ pentru a acoperi lipsa de la votul în Parlament! DATORIA TA LEGALĂ ȘI MORALĂ este să fii prezent acolo și să votezi. Deși eu te-am votat cu gîndul că votez, odată cu tine, o politică liberală, de centru dreapta, care să ducă țara spre progres economic (GUVERNUL ROMÂNIEI FACE ORICE ALTCEVA ACUM, NUMAI POLITICĂ LIBERALĂ NU!), eu NU ÎȚI VOI SPUNE CUM SĂ VOTEZI AZI! Este dreptul tău să votezi așa cum îți dictează conștiința. Dar este, repet, OBLIGAȚIA TA SĂ VOTEZI! Chiar dacă, strict legal, mai-marii partidului au găsit această stratagemă, ABSENȚA NU ESTE MORALĂ! FUGA DE RĂSPUNDERE NU ESTE O SOLUȚIE!
4) Te rog să nu-mi reproșezi faptul că aceste idei ale mele ar fi izvorîte dintr-o necunoaștere a politicii reale și a dedesubturilor ei rafinate: mă mîndresc cu faptul că ÎNCĂ sînt un ignorant în materie de "politică reală"!
5) După cum spuneam, astăzi Parlamentul va intra în istorie. În mai multe feluri, pe diferite uși! Este deschisă și ușa din față! În ceea ce mă priveste, eu cred cu tărie că Traian Băsescu și cei enumerați mai sus, vor rămîne în istorie cu numele pătate. O alegere este grea întotdeauna, dar această dificultate ține de adevărata bărbăție!
Îți trimit acest mesaj în nume propriu. Nu știu ce gîndesc TOȚI alegătorii tăi, o parte dintre ei îmi împărtășesc opiniile. Dar nu asta contează. Important este să fim cu toții sănătoși și Îl rog pe Domnul să-ți călăuzească pașii pe drumul cel bun și să îți dea sănătate!
Cu speranța pe care numai adevărata prietenie ți-o poate da,

Gabriel Fornica-Livada

4 comentarii:

Gabriela spunea...

Ceausescu nu fi trist
Si Basescu-i comunist.
Omul de tip nou a reusit.
Aceasta tara nu mai are la ce spera.

Bogdan Tintaru spunea...

Greu de scapat de aceste elemente negative ale politicii romanesti ... nesimtirea lor atinge cote inimaginabile pe zi ce trece ... nu stiu cat mai poate indura sarmanul popor roman ... insa totul pana intr-o zi ...

Unknown spunea...

Freddy,
Cred ca inspiratia m-a facut ca tocmai azi sa descopar scrisoarea adresata unui prieten daca pot sa-l numesc asa, care de putina vreme este ministru in cabinetul groazei.
Bine intentionat, incerci sa-i dai cateva sfaturi de bun simt cu trimitere catre un vot dat apeland la constiinta fiecaruia dintre noi.Eu ma tem ca la unii aceasta a fost stearsa cu buretele de mult.

daniel spunea...

Good point ! But.....!? Qui prodest ?