05 mai 2016

Începe campania electorală

...și, odată cu ea, un nou sondaj!

Este normal să avem opinii diferite. Este firesc să le exprimăm liber. Este civilizat să o facem cu decență, într-o limbă românească îngrijită, corectă.

Este frumos să ne respectăm unii pe alții, oricare ne-ar fi opiniile politice.

Este legal și moral să criticăm. Să atragem atenția asupra unor greșeli, defecte, rele obiceiuri. Este ilegal și imoral să acuzăm fără dovezi. 

A spune că X este urît, rău, prost-crescut, gras - înseamnă critică. Pamflet. Ironie. Batjocură. Moral sau nu - discutabil. Dar este legal! 
A spune că X fură, înșeală, deturnează fonduri, face trafic de influență, ia mită... înseamnă acuzație! În lipsa dovezilor, acuzația se numește calomnie. Și se pedepsește chiar și cu închisoare!

Prin urmare, dragi cititori, democrația presupune, între altele, alegere! Alegem oameni, idei, destine. Alegem să fim societate sau turmă. E dreptul nostru. 
Să ni-l exercităm, deci!

Un comentariu:

ratacirilepasariiphoenix spunea...

Scurt si concis. Exact asta incerc si eu sa zic de ceva timp incoace...Comentariile pe care le-am facut ca urmare a scrisorii dumneavoastra au fost cu aceeasi intentie ca a dumneavoastra in postarea de mai sus. A fost salutara si necesara si de admirat simtul dumneavoastra civic..pana la partea in care anuntati numele celei pe care o sustineti ( dar vad acum ca nu sunteti singurul care faceti asta) Poate e ceva obisnuit in Romania, dar neobisnuit in alte tari civilizate. Reactia mea nu a fost sa va subestimez ca om sau profesor. Nu va cunosc , am auzit numai lucruri frumoase. Cum am comentat, asta este ce cred si mi-am spus liber parerea. Imi cer scuze daca a sunat ca o acuzatie directa la persoana dumneavoastra. Doina Moscu